Kom op på toppen af googles søgeresultater – sådan optimerer du din hjemmeside

Det handler om at blive set, når det kommer til at drive, skabe eller styrke en succesfuld virksomhed. Det er ikke nok blot at have de bedste produkter til de skarpeste priser, hvis der ikke er nogle, som kan finde frem til din hjemmeside og få lyst til at bruge deres penge. Det kan godt være, at du mener, at du kan tilbyde en bedre service end dine konkurrenter, men hvis ikke din hjemmeside er up to date med søgemaskineoptimering, så kommer du til at kigge langt efter kunderne, der handler hos virksomheder, der er placeret øverst på i googles søgefelt.

Heldigvis er der en række tiltag, som du kan benytte dig af, når det kommer til at få kunderne til at se dig og komme op i toppen af googles søgeresultater, hvor der er rigtig varmt at være. Lyder det som noget, du er interesseret i? I så fald kan du læse meget mere om linkbuilding her, hvor du kan blive inspireret, oplyst og hjulpet på vej af kloge hoveder indenfor området.

Der er utallige fordele ved at ligge øverst i googles søgemaskine, men vigtigst af alt er, at du får en større mængde trafik på din hjemmeside. Det betyder, at chancen for, at kunderne vælger at handle hos dig, er større, og derved øger du muligheden for en eventuel indtjening.

4 måder at få mere trafik på din hjemmeside

Der er ingen tvivl om, at øget trafik på din hjemmeside er sundt for din virksomhed, men det er kompliceret at finde ud af, hvad der skal til, hvis søgemaskineoptimering er et forholdsvis nyt ord i dit ordforråd. Derfor kan du her finde 3 måder, hvorpå du kan styrke din hjemmeside.

On-page optimering er starten

Der er mange ting, som du kan gøre, før du overhovedet begiver dig ud med søgemaskineoptimering. Det kan fx være at opfylde kravene for en hurtig loadtid og have vinklet og indholdsrige landingsider, der er brugbare og skåret ind til benet. Et responsivt design og SSL certifikat er også gode optimeringsområder.

Linkbuilding trækker kunder ind

Det er ved denne disciplin, at det bliver et spørgsmål om kvalitet. Har du en god eller dårlig linkbuilding? Hvis du har stærke, indgående links kan det være grunden til, at du ligger i toppen af googles søgeresultater, men halter din linkbuilding, er du nok oftest at finde på 7. side.

Effektive ankertekster og linkplacering tager din hjemmeside til nye højder

Det er ikke alle links, der har lige meget værdi. Det lyder måske underligt for nogle, da det jo fører kunden samme sted hen, men det er faktisk utrolig vigtigt at have gode ankertekster og styr på linkets beliggenhed i teksten.

Kvalitet er bedre en kvantitet

Før i tiden belønnede google kvantitet, hvilket betød, at søgemaskineoptimering handlede om at have så mange links, søgeord og alt det der. Dette er ikke tilfældet nu. Faktisk har det den modsatte virkning. Nu handler det i højere grad om kvalitet.